چرا به فضای خالی نیاز داریم؟
نوشته شده توسط : مهمان نواز


احتمالا شما هم تجربه فعالیت با دیکشنری های جیبی یا این که محل کار تلفن های گسترده یا این که حتی صفحه ها اطلاع رسانی مجله ها را داشته اید. در‌این فضاها محتوا به طور فشرده و با سایز کوچک اکران داده گردیده و برای جستن طراحی سایت شرکتی داده ها صحیح مستلزم اتومات و ماژیک هستیم تا مسیر پیموده گردیده بوسیله دیده را نماد گذاری کنیم. این ابزارها به نحوی پباده سازی گردیده اند که بیشترین داده ها را در کمترین دور و اطراف به مخاطب برسانند. در حالیکه در ساخت سایت مقصود ما رساندن پیام های کوتاه و اساسی در کمترین برهه زمانی به استفاده کننده میباشد.

اکران موضوعات مطرح گردیده در ورقهبرای اینکه تاثیر خلأ را بهتر شعور کنیم به تصویر پایین نگاه فرمائید. این تصویر مثال ای از بکارگیری خلأ در دیزاین یک خبرنامه را اکران می‌دهد. تغییراتی ظاهرا کوچک در بعد ها ردیف ها و مسافت بندی تیتر، تصویر و محتوا موجب شده‌است خوانایی و تلاش ورقه به صورت دیده گیری ارتقاء یابد. شما تحت عنوان یک مخاطب کدام یک از این طرح ها را می پسندید؟

در ساخت سایت همواره به انتقال سریع پیام اعتنا می‌کنیم و یکی‌از المان های اساسی در انتقال پیام تیتر یا این که هدینگ های جان دار در ورقه می‌باشند. به همین خواسته همواره سعی می‌کنیم خلأ مطلوب در حوالی یک تیتر تازه در کاغذ به فعالیت بگیریم تا هنگام اسکرول سریع برگه، استفاده کننده بتواند با گاز موضوعات مطرح گردیده در آن را شناسایی نماید.

به کار گیری درست از خلأ در طراحی وب
دسترسی سریع به داده ها تماس وبسایت
در نصیب هایی از تارنما که داده ها کاربردی مانند شماره تماس یا این که نشانی اینترنتی در مشت مخاطب قرار داده می گردد؛ بهتر میباشد با به کارگیری از فضاهای خالی خوانایی و دسترسی به محتوا ارتقاء داده گردد. تصویر پایین یک مثال بسیار بی آلایش و اول از طرز اکران داده ها تماس در ورقه میباشد. در عکس سمت راست فواصل فی مابین شماره های تماس به نحوی پباده سازی شده‌است که استفاده کننده بتواند در سریعترین مقطع ممکن اعداد و رابطه آن ها با تیتر را تشخیص دهد.

تکنیک به کارگیری از خلأ در‌این وب سایت به خیر اجرا شده‌است.

به کار گیری از خلأ در طراحی وب اپل
بین مثال شغل های طراحی وب وبسیما نیز مثال های بخش اعظمی از این دست وجود دارا هستند که شاخص ترین آنان طراحی وب شرکتی هلو میباشد که با منفعت گیری از خلأ محتوای هدفمند را در چنگ استفاده کننده قرار می‌دهد.

تکنیک فضای منفی در ساخت وب سایت هلو
ایده ها خویش در امر تکنیک خلأ در ساخت وب سایت و تاثیر آن بر تجربه کاربری را در نصیب ایده ها همین نوشته‌ی علمی با ما فی مابین بگذارید.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت شرکتی ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: